Zlatan vara eller icke vara!

Zlatan är Zlatan, kanske den bästa svensken i nutida fotbollssammanhang, om han e i form. Då till de två sista landskamperna som Erik plockat ut Zlatan till spel, varför, vad har han tillfört? Zlatan är bäst när han är i form, tyvärr är han i en stor svacka just nu. Varför får han spela vidare, varför får ingen annan chansen. Om man ska plocka ut ett landslag ska de bästa spela, de ska vara hungriga och i bra form, och man vill att de ska leverera, eller? Jag är inget Zlatan fans men jag ser när han levererar och när han inte gör det. Om förbundskaptenen inte vågar sätta Zlatan på bänken tycker jag han begår tjänstefel. De spelare som inte är i form ska inte spela, så får de heta Zlatan hur mycket som helst. Kolla chippen, Källström och min idol Elmander, de visade att de vill vara med i truppen. Att vara fotbollsproffs och leverera varje gång finns inte, men har inte spelarna självkännedom? Varför inte byta ut sig själva när man känner att det inte funkar, det är ju trots allt en lagsport. Teamwork, en för alla, alla för en.............. Kanske spelare får spela för att de är kändisar som Zlatan men är han ur form låt honom vila och komma tillbaka i toppskick, ta in någon het nykommling som vill visa att han vill vara med o slåss om trupplatsen. Om Sverige leder en match ut med de som inte levererar och in med hetingarna. Kolla Svensson som jag avskyr, ser inget bra med honom, han levererade inte och fick sitta på bänken i nästa match, fick dock komma in i sista halvlek men det gjorde ingen glad. Nej låt våra bästa spelare spela och levererar de inte, ut med dem och skit i vad de heter eller var de kommer ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0