Blir sååååå trött..........

Usch vad man stoppar i sig nu vid juletid. Det börjar med mysfrukost o sen är det tid att fika och oj nu är det tid för lunch. Jaha och sen är det strax fika igen och sen kommer all julmaten plus den mäktiga julgröten, nu e man sprickfärdig. Då e det tid för ostbricka och därefter kommer allt julgodis fram, är det konstigt att man känner sig som en svullen mullvad? Är inte detta matfrosseri så säg? Hur många lussebullar, pepparkakor och godis har inte slunkit ner mellan måltiderna. Då kommer törsten, finns alltid en öppnad julmust inom räckhåll som slinker ner o vad händer då, jo efter tio minuter är man så törstig att man kan dö. Jag har glömt känslan av att det kurrar i magen av hunger, hur känns det att vara hungrig? Hela December består av att äta o dricka o jag tror att om jag lägger huvudet på sned så rinner det ut lite gott. Många är ute o går o bränner kalorier, orkar inte gå en meter utan lägger mig på soffan o tar en tjockispaus. Skulle jag motionera bort allt onödigt jag stoppat i mig sista tiden så varar den promenaden till midsommar.

Som om denna matkoma inte är nog, då kommer nästa smäll. Semlorna och alla medier som har bantningstips, hallå jag vet att jag är lite fet o själv ätit det, men för den sakens skull behöver jag väl inte bli upplyst i varje vrå. Överallt står det bantningskurer som varar si o så länge, varför kan man inte få frossa utan dessa onödiga bantningstips, jag har inte bett om dem o vill inte ha dem. Just nu är jag så proppmätt så jag orkar inte röra en fena kan ni respektera det. Nu lägger jag mig på soffan en stund till o tar en tjockis paus innan vi ska äta igen,ha,ha.

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ha ha. Huvudet på spiken som vanligt Milo. Men jag har inte dåligt samvete. Barnen har Tomten och julklapparna, då kan väl vi vuxna få ha allt gottis? Visst blir det massa onyttigt i december, men i gengäld är januari så skral att man ofrivilligt tvingas hålla igen ändå. Naturen har ett sätt att lösa det mesta ;-)

2012-12-28 @ 14:45:18
Postat av: Anonym

Håller med, varför har man ingen stoppknapp!! Är begåvad med en mage av stål, kan äta när som helst, hur mycket som helst och var som helst. Men som sagt, januari blir skral så då får man passa på att fasta ( skämt ) skulle aldrig klara. Kramar från mig som också ligger som en strandad val i soffan.

2012-12-28 @ 14:57:18
Postat av: Marie

Var inte orolig för det du äter mellan jul och nyår - men tänk på vad du äter mellan nyår och jul :-)

2012-12-28 @ 14:57:58
Postat av: Annika

Har nog ätit för mycket godis, då får jag en jäkla magkattar.Under dom här dagarna får man frossa tycker jag..kram

2012-12-28 @ 15:03:17
Postat av: Harriet Kyokaba

Vännen vilken härlig blogg du har:) vi är nog många som tänker som du!!! Jag sa igår till Sambon ; NU jäkla ska jag frossa och må bra fram efter nyår . Man måste kunna få unna sig utan att mår skit av det..... Jäkla media med sina förbaskade diet reklam som om inte folk redan har dåligt samvete!!!!! F**k them!!!! Mår gott vännen !!

2012-12-28 @ 15:16:20
Postat av: Susanne Norrman

Jag brukar läsa din blogg,kass på att kommentera bara! Äter toblerone just nu :-)lite gott ska man väl unna sig?

2012-12-28 @ 15:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0