Nu är det tid igen............

Nu vankas det julavslutning i kyrkan för våra barn o ungdomar som går i grundskolan, men då kommer diskussionen igång igen. Stackars invandrarna ska de tvingas lyssna på kristendomens ord och sång? Men hallå jag är inte själv religiös och är inte så ofta i kyrkan frivilligt men när jag är där är jag stolt för våra kyrkliga traditioner. Om nu en icke svensk inte vill vara med på sommar eller jul avslutningen i kyrkan så låt dem räkna matte eller något annat den timmen det tar i kyrkan. Sen tror jag inte att någon dör av att vistas i kyrkan någon timme trots att man inte är troende..................

Jag fattar inte varför man gör så stor affär av våra traditioner, har man valt att flytta till vårt land så får man acceptera våra seder och traditioner, men man behöver inte delta. Men ska vi o våra barn släppa på våra seder o religion för att vi har tagit emot invandrare med annan religion? Nej vet ni vad här går gränsen, jag tycker att när man skrivit på svenskt medborgarskap så ska man respektera våra regler, traditioner och seder. Till sist vilja bara säga att jag är inte rasist men om det blir så att vi svenskar ska ändra på vårt för att vi tagit emot invandrare då ska jag överväga det grundligt............Vad säger ni?

 


Kommentarer
Postat av: Therése

Jag håller med Dig Milo. Jag tycker för det första att kyrkan är en otroligt vacker samlingslokal. Rent estetiskt alltså. Fanken så mycket trevligare anär man klätt upp sig att sitta där bland tända ljus än i någon svettig gympasal eller gammal aula.
Sen håller jag med om att bara för att man inte är aktivt kristen behöver man för fanken inte vara RÄDD för att vistas i kyrkan en stund? Trams är vad det är. Blev rekommenderad en mycket bra ledare i Expressen i veckan. Jag länkar den:
http://www.expressen.se/ledare/fira-garna-i-kyrkan/

2012-12-02 @ 09:54:25
Postat av: Anonym

Så klokt Tessan.......Blir så trött på att vi ska rätta oss efter de som kommer hit.............

2012-12-02 @ 11:17:48
Postat av: Annika

Tycker vi ska bevara våra traditioner som vi har .Skolavslutning i kyrkan är en sådan. Låt oss behålla den. kram

2012-12-03 @ 20:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0