Att inte vara perfekt.......

Att våga visa att man inte är perfekt är en styrka som tyvärr inte alla besitter. Hur många vågar strunta i att städa innan mamma kommer på besök? Inte jag i alla fall, jag skulle skämmas ihjäl om det var stökigt eller smutsigt. Varför, vi är ju bara människor. Men då tänker jag så här, under de sista åren jobbade mamma borta och hjälpte sedan till i stallet när hon var ledig. Alla vet ju hur ofta bönder har hjälp så det var alltid flera till middag och fika. Mamma skötte också bokföringen till jordbruket och ändå var där alltid fräscht o fint när man kom dit, hur hon hann vet i gudarna. Då kommer tanken om hon hann så ska väl jag hinna, alltså skyller jag detta fenomen på min mamma. Vad skönt att hitta en syndabock(skämt) Är det någon som känner igen sig?

Detta var ett exempel på att inte vara perfekt, det finns tusen och åter tusen saker att ta upp, men då skulle ni tröttna på att läsa. Men om det nu är något man inte är perfekt på så kan man väl erkänna det. Alla kan ju inte vara bra på allt. Jag kan erkänna att jag slarvar med tvätten. Jag har tvätt o strykrum i källaren så ingen ser det, men nu ska jag erkänna......Jag tvättar och tvättar, den ena tvätten efter den andra och lägger i strykhögen som kan bli hur hög som helst. Hur kul är det sedan att börja stryka, inte kul alls. Ibland är tvätten så skrynklig så det är lättast att tvätta den igen, och så lovar jag mig själv att jag ska ta itu med den genast utan att lägga den på hög. Ibland lyckas jag men oftast blir det högen ogen. hm.hm.


Kommentarer
Postat av: Birgitta S

du har rätt INGEN är perfekt, man ska göra så gott man kan för sin egen skull och ibland också för någon annans skull. Det där med tvätt känner jag igen men när utrymmet krymper till en liten lägenhet så blir man tvingad till att ta hand om det efterhand.

2012-02-05 @ 10:14:17
Postat av: milo

Ha,ha Birgitta för att jag ska skärpa mig behöver jag en lägenhet....Ska ta det med Lasse, skulle underlätta mycket...

2012-02-05 @ 10:58:03
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

du behöver såklart ingen lägenhet för att skärpa dig, men i en lägenhet blir du tvungen

2012-02-05 @ 12:20:33
Postat av: Heidi

Lite dammtussar i hörnen och när de är lite uppställt visar på ett mysigt och använt hem kan jag tycka.. Vem vill att allt ska va perfekt hela tiden, då finns de ingen tid till att njuta av sitt hem :)

2012-02-05 @ 16:34:01
URL: http://lillhedda.webblogg.se/
Postat av: Therése

Att man ska hålla rent omkring sig ka njag skriva under på (med det inte sagt att jag är så jävla bra på det...) men inte fanken behöver man ha det så perfekt och pedantiskt. det finns ju faktiskt roliga saker här i livet än att springa och plocka och städa hela tiden.

Jag såg en skylt i en web-butik som jag skulle vilja hänga i min hall. det var en "chabby chic"-inspirerat sak... En lite träplatta med en enkel ängel på (sån där med runt huvud och trekantig kropp och armar och ben i ståltråd, lite garn till hår och trävingar) så stod det textat "Här råder en himmelsk röra" Den tyckte jag var kanon. Det var liksom ingen vanlig röra, den var HIMMELSK. Och då måste det ju vara ok, eller? :)

2012-02-07 @ 17:24:02
Postat av: Therése

har en till... på jobbet har vi en plansch på en avdelning med en bökande gris på, texten lyder "My room, my mess, my business"

Jag vill äbdra texten till "My HOME, my mess, my business". Sån här är jag och passar det inte kan du vända om och gå igen :)

2012-02-07 @ 17:25:34
Postat av: milo

Ja kära vänner om man skulle strejka några dagar,hm, men då mår jag dåligt. Retar mig på att jag inte har gjort vissa saker, visst e man knäpp....

2012-02-08 @ 19:04:55
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0