Ingenting är omöjligt............

Ingenting är omöjligt det kan bara ta lite längre tid. Oftast hör jag mina kära barn/andra ungdomar, säga att det går inte, det är omöjligt. Vadå inte går? Det mesta går bara man ger sig FAN på det. Ibland tror jag att folk ska lyckas utan att det kostar blod/svett och ibland lite tårar. Ingenting är gratis, man får jobba på det man vill, anstränga sig lite till när det tar emot. Det är inte bara till att säga att det är omöjligt, det ordet finns inte för mig. Det finns alltid en eller flera utvägar. Att ta sig till en viss punkt i livet är inte rakt fram, det svänger och det går upp och sedan ner, och sedan kan det vara skarpa kurvor som gör att man sätter andan i halsen. Lösningen på livet är håll i ratten när det svänger, gasa på i uppförsbacken och bromsa i nerförsbacken. I skarpa kurvor sakta farten o håll tungan rätt i munnen och behåll lugnet, andas lugnt. Så enkelt, så lätt när man inte använder ordet omöjligt, eller?

Kommentarer
Postat av: bitte

Håller fullständigt med. Vi ger upp för lätt.Som en känd klok kvinna har sagt: Det handlar om hur man tar det inte hur man har det. Ta eget ansvar och skyll inte på andra.

2012-02-27 @ 16:58:39
Postat av: Birgitta S

håller också med dig. Det verkar för lätt för många människor, inte enbart ungdomar, att skylla på andra människor och och andra orsaker istället för att kämpa hårt. Man har kanske blivit van vid att få

utan att anstränga sig. Idag krävs lite jävlarannama för att komma någonvart och det har faktiskt behövts alltid .

2012-02-27 @ 19:31:08
Postat av: milo

Vilka kloka människor jag känner,hi,hi.

2012-02-27 @ 20:17:58
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Heidi

Du har rätt Milo, även fast jag ibland tycker att allt ska gå lätt.. hehe.. Men man får inget serverat på ett silverfat, åtminstone är de inte nyttigt längre fram, enligt mig :)

2012-02-27 @ 21:54:42
URL: http://lillhedda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0