Mammadag.............

Hur gamal man än blir så saknar jag dagar med min mamma, där vi kan göra lite som vi själva vill. Träffas, snacka skit, fika, promenera och bara vara. I går blev en sådan dag. Mamma och Lars kom vid halv tre med en prinsesståra till fika, det började ju bra. Jag har försökt mig på att sticka raggsockar, enkelt fram till hälen kan jag tala om.....Mamma visade mig och vi stickade hela eftermiddagen. Jag lagade kyckling med baccon/vitlök och rostade rotsaker till, sedan vaniljpannacotta med hallon som grädde på moset. Efter denna måltid snackade vi goja en stund för att smälta maten, och sedan började vi spela kort. Vi spelade tills 23,15 då vi inte fattade var tiden hade blivit av.......Jag kan säga att pensionärerna fick brått hem. Trots att jag inte är i deras ålder blev det strax efteråt sängen här också....Vilken underbar kväll vi hade, varför har vi inte det så lite oftare? Vill inte forska efter svaret, vet det redan...........ska bättra mig.........

Kommentarer
Postat av: Helena

Mamma är alltid bäst:) Det låter supermysigt!!! Jag kan riktigt se er framför mig:)

2012-02-21 @ 19:08:37
URL: http://www.hillefant.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0