Välj din hustru...

Ett ryskt ordspråk som jag hittade i en tidning "Välj din hustru mera med öronen än med ögonen". Ja vad får man ut av detta, antagligen att skönhet inte är allt man måste kunda föra ett samtal också. Så tolkar jag det, undrar hur ni tolkar detta ordspråk? Man kan ju spinna vidare och tänka på alla filmer och TV bilder på lite äldre kvinnor från Ryssland utan framtänder och de är ju inte fagra kan ja lova. Då är det kanske bra om man väljer med öronen, hoppas jag inte känner någon från Ryssland som blir stött nu! Som sagt en tolkning av ett ordspråk som vi myckat väl kan ta till oss i vårt land, jag har en egen åsikt...........Att många som ser riktigt bra ut, pangbrudar och riktiga puddingar till män, behöver inte öpna munnen förrän man förstår varför han där uppe gjorde dem lite vackrare....När han med all snolighet glömde vissa viktiga delar i hjärnan, inte alla men många, har jag fel? Då ska kanske männen/kvinnorna i vårt land välja sin man/fru med öronen och inte med ögonen.....................Nej lagom är bäst och lite av varje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0