Åren som sätter sina spår.

Åren som sätter sina spår............Ja så är det man kan inte alltid se ut som en tjugoåring.Häromkvällen såg jag ett program på TV om människor som opererade sig för att se bättre ut. Denna underhållning kan man se på flera kanaler o jag bli lika beklämd varje gång. Jag kan förstå om man har missprydande ärr eller andra stora skavanker att man låter kniven göra det bättre, men vissa ser hur bra ut som helst. De utsätter sig för kniven endast av utseendemässiga skäl.En del vill fylla läppar, ta bort rynkor,lyta här o där, andra vill suga fett. Är det bara utsidan som räknas? En människa är så mycket mer än ett snyggt ansikte och slimmad kropp. Hur ser vi på människan idag? Visst kan jag förstå folk med enorm övervikt att de opererar sig o kommer tillbaka till livet som mer aktiva människor, men de här små operationerna som endast är kosmetiska  ser jag som helt onödiga.
 
Om man söker jobb så hoppas jag att man får jobbet för att man kan prestera o göra ett bra jobb, inte för att man ser bra ut. För i så fall skulle jag nog vara arbetslös. I programmet var det två kvinnor som var arbetslösa o som hoppades att deras lyft skulle hjälpa dem till arbete. De var inte fotomodeller utan sökte vanliga jobb. För mig är utseendet inte allt, snygg eller ful, tjock eller smal, det är inte allt. Sanningen ligger under skinnet på personen som man måste lära känna. Vet ej om det är en myt men det sägs ju att ju snyggare folk är ju mindre hjärna har de. Vad tror du? Skulle du ta hjälp av kniven?

Kommentarer
Postat av: Susanne

Nä inte en chans att nån får sätta skalpellen i mig frivilligt! Det är bättre man fixar insidan !

2012-07-31 @ 10:53:49
Postat av: Birgitta S

du hade absolut inte varit arbetslös. Ibland när jag ser alla ålersförändringar i ansikte o på kroppen blir jag väldigt missnöjd men tänker positivt direkt, jag är ju frisk, att sköhetsoperera har gått till överdrift. Det är insidan som är viktig och den lyser igenom på utsidan också

2012-07-31 @ 11:23:30
Postat av: milo

Utsidan behöver inte fixas om man inte råkar ut för något, det är bättre att bygga o satsa på vår insida.
Birgitta du är den piggaste pensionären jag känner o det måste få synas lite rynkor, det hör till o e charmigt....

2012-09-09 @ 16:30:07
URL: http://www.milogottfridsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0