KÄRA dagbok..........

Jag har genom åren skrivit dagbok, ibland om hur jag mår ibland om saker som har hänt. Skrivandet har gått i perioder. Det har hjälpt mig att förstå mig själv. Tankar och känslor som tynger blir genast lättare när man skrivit ner det. Ibland kan man finna tröst eller en lösning bara genom att läsa vad man skrivit. Ibland har jag orden och ibland inte. Man kan oftast hitta ett mönster i sin dagbok och när man tittar tillbaka så undrar jag hur man orkade med alla bollar man haft i luften. När man läser så blir man full i skratt, saker som gjorde mig ledsen eller orolig förr bekommer mig inte idag. Man tror inte att man förändras så mycket, men jag ser hur jag blivit som människa genom att läsa mina dagböcker noteringar....Vissa meningar skulle man vilja stryka över sen tänker jag det stämmde då, alltså hösten  1982, ha,ha. Ibland kan det roa mig ibalnd kan jag bli ledsen av att läsa mina gamla dagböcker. Vid något tillfälle har jag tänkt elda upp dem, men sedan ångrat mig. De tar plats så vem vet om jag inte ska göra mig av med dem,hm? Skriver du dagbok? Tycker du det är töntigt?

Kommentarer
Postat av: Therése

Milo, det är inte det minsta töntigt att skriva dagbok. TVärtom. Det kan vara väldigt nyttigt. Inte bara som du skriver, för att få sig ett gott skratt 15 år senare, utan även för att faktiskt komma ihåg saker som man kanske glömt bort alldeles. Och i perioder när man har mycket i sitt liv, och kanske inte mår precis så bra som man skulle önska, kan det vara bra f ör att man när man skriver tvingas sätta ord på sina känslor och tankar, och bara det kan hjälpa en att se annorlunda och kanske lättare på saker och ting.
Jag börjar skriva dagbok i peroider men håller det tyvärr inte frekvent som jag hade önskat.

2012-07-22 @ 09:51:10
URL: http://theresian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0