Om du vill lära känna..............

Om du vill lära känna vägen framför dig, fråga dem som går åt andra hållet.................
Ett Kinesiskt ordspråk, som jag tycker är tänkvärt.
Min tolkning av ordspråket blir så här...............
Ingen vet allt, ingen kan allt, då ska man kunna fråga. Svaret kan jag göra vad jag vill med. Ställer jag samma fråga till fyra personer så får jag garanterat fyra olika svar. De svaren kan jag själv tolka och sortera hur jag vill. Jag gör vad jag vill av svaret om jag känner för det, jag tolkar svaret som jag vill. Men den viktiga saken är att jag inte är rädd för att fråga. Jag är inte rädd för att få svar, svaret kan jag ha nytta av eller inte. Spännande framtid..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0