Silverbröllops dag!

Oj vad tiden går, o sätter sina spår.

I 25 år har vi varit gifta, kanske tid att skifta?

Bara lite skoj, du e fortfarande min egen boy.

Att växa ihop till ett, är inte alltid lätt.

Vi har aldrig givit upp, vi är en stark trupp.

Vi har fått växa, o lärt oss vår läxa.

Inte kväva varandras liv, kryddat med vardags kiv.

Prata ut om sort o smått, o fråga hur man mått.

Att inte ta varandra för givet, inte vara rädd för det okända klivet.

Kärleken växer för varje år, därför vi i dag här står.

Kärlek till oss o till er………….

 

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Grattis på bröllopsdagen. Du har en underbar begåvning med att uttrycka dig i ord, det är så fint skrivet, kram till er

2012-07-18 @ 10:15:47
Postat av: milo

Tack min vän..........

2012-07-18 @ 10:35:33
Postat av: Helena

Så otroligt fint skrivet Milo!!!Jag håller med föregående talare:) Vet du att vår morfar var jätteduktig att skriva på vers. Jag har underbara små dikter som han skrev på sned på små lappar från min tidiga uppväxt. Så du har att brås på menar jag:) Grattis till silvret! Med er inställning och kärlek klarar ni nog att ta guld oxå;)

Kram "kusinen"

2012-07-18 @ 12:41:59
URL: http://www.hillefant.blogspot.com/
Postat av: milo

Tack Helena, kanske det ligger i generna.......

2012-07-18 @ 14:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0