Vara tydlig mot sig själv.....

Det är så viktigt att vara rak och ärlig, mot andra och mot säg själv. Men varför är det lättare att vara reko mot andra och varför kommer jag själv långt ner på listan? Jo för det är jag som gör listan. Jag gör samma sak hemma som på jobbet när det kör ihop sig, jag gör en lista som jag har i huvudet. Vad är akut, vad kan vänta, vad kan jag skippa och vad kan jag delegera. Så enkelt om man bara tänker på sig själv ibland.
 
Ibland känns det som om hela världen ligger på ens axlar och vems fel är det? Jo vårt eget för vi tillåter det, då är det bara att plocka fram listan, akut, vänta, skippa och delegera.Varför använder vi oss inte mer av detta koncept, vet tusentals män som är väl insatta i denna listan o de är så listiga att vi inte märker att de använder listan. Nu får vi kvinnor skärpa oss, vi måste delegera och lära våra familj att hjälpas åt. Genom åren har jag hört från min familj vid flera tillfällen när jag bett om hjälp, jag tycker inte det är kul eller jag är inte intresserad av att lära mig det. Är jag det då om jag tänker efter. Trots att allt inte är roligt måste det göras och när det är för mycket att göra så ropar vi på hjälp, oj vad enkelt att skriva. Nu ska jag prova min lista på mannen.....................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0