Att ha modet att våga....

Det är ett fåtal som har modet att våga hela vägen fast det börjar storma. Modet att våga stå för det man sagt eller gjort, att vissa yngre kan ha svårt för detta kan jag se mellan fingrarna. De lär sig så småningom....Men vuxna män och kvinnor som inte vågar stå för vad man sagt eller gjort de försvinner fortare än fan själv ur min kategori av vänner/grannar/släkt/kollegor osv. Tyvärr raderar jag ut dem helt, en del får man inte väck för de hänger ihop med någon som man inte vill radera. Men jag väljer mitt umgänge själv idag och de som inte har modet ska nog ha lite lägre profil än de som har mod......Visst kan människor med mod trampa i klaveret, har jag gjort tusen gånger, men jag har alltid varit ärlig och stått för de jag gjort och sagt, inte ändrat historien för att det ska gynna mig själv......Då har jag hellre bett om ursäkt och försökt rätta till det som blivit fel. Man är inte mer än människa och ingen är felfri, men den som har modet att stå rak fast det blåser orkan är mer människa än den som inte vågar stå för saker och ting..Lägre varelser kallar jag dem och jag har ett par i min närhet, tyvärr. Men jag har mod att inte söka kontakt med dem, vill de något svarar jag och gör som en vuxen, uppträder normalt, väntar in dagen då de ska våga fråga om de är en av människorna jag undviker, då kommer svaret som de inte vill höra......De som  känner mig och är träffade vågar aldrig fråga för de hade fått ett ärligt svar och den kategorin vill inte utsätta sig för svaret eller har modet att få veta svaret......Har ni som läser modet kvar när det stormar????

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag älskar att vara jäkligt ärlig och ibland kan folk ha vääldigt svårt för det. Kan vara vå att jag är för ärlig. Vet inte, men jag vågar nog påstå att jag har modet kvar när det stormar iallafall!



Din blogg är bra, jag gillar den. Den är ärlig.



Sv; tack för peppningen! Det behövs ibland. Och efter en dålig dag kommer massor med bra dagar!!



Kram

2012-03-12 @ 07:43:31
URL: http://petratvillingmamma.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

jag tror mig om att stå rätt så rak i stormen och jag skulle absolut våga att fråga dig, jag är inte rädd för svaret för jag är nog ganska trygg i mig själv, kram på dig

2012-03-15 @ 19:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0