Dåliga människor...

 Dåliga människor hamnar inte i HELVETET "de är redan där", det är därför de beter sig så dåligt................... Ja så kan det faktiskt vara. Vissa människor lever redan i helvetet och kan uppföra sig precis som de vill, trampa på andra, ljuga och slå sig fram. Jag ser en hel årskull i skolan idag som är helt förlorad. Ett par heter Hel Vete och bor på helvetesgatan i Helvetet, det är jag säker på. Denna kull är respektlösa och har ingen empati eller förståelse om det inte gynnar dem själva. Då kommer min fråga vem har fostrat denna generation till detta beteende? Dagis, skolan, samhället eller det är deras föräldrar? Kanske en blandning av allt har gjort att de fostrats till detta vidriga sätt. Jag ser och hör en hel del under dagen och deras språk och sätt mot varandra gör mig rädd. Nu e det ju som alla vet en liten klick, de flesta är hyfsade elever och sköter sig bra. Men klicken är jag rädd för, skolans personal gör vad de kan, föräldrarna gör säkert vad de kan, men räcker det när man ser att det går käpp rätt åt fel håll. Varför blir det inte konsekvenser när de bryter mot regler och uppför sig illa...........Riktigt rädd för dessa klickar som finns i alla årskullar, var e resurserna, och hur ser resurserna ut, hemma och i skolan, jag vill veta?

 




Kommentarer
Postat av: Sara Li

Oj, en hel årskull säger du? Något måste ha hänt idag... Det är tragiskt att några få förstöra så mycket för andra. Hoppas det blir bättre när de blir äldre...

2012-03-01 @ 20:00:56
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Inget särskilt har hänt idag Sara.......

2012-03-01 @ 21:08:59
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: carin

Tyvärr är det inte bara i skolans värd man ser detta, nej ute i det vardagliga livet också. Respekt och empati existerar inte för en del människor. Jag hör också en del i min vardag. Carin i Åsumtorp

2012-03-02 @ 20:30:15
Postat av: Marie

Men det vet väl alla som bor i Kristianstad, att Önnestads skola är känt för 2 saker. Sin oförmåga att lösa problem och den usla maten.....

2012-04-25 @ 20:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0