Jag sade inte att........

Jag sade inte att det skulle vara lätt, ja sa att det skulle vara värt det. Ibland måste man kämpa så in i NORDEN för att få det man vill. Man har en vision/dröm eller en plan och det är inte alltid raka vägen DIT. Men om man vill så kan man lösa de flesta kurvorna på vägen. Då måste man bestämma sig om det är värt att satsa på, ja eller nej. Konsekvenserna om jag väljer ja eller nej, kan jag leva lyckligt ändå utan det resultatet jag ville ha. När det gäller familjen, arbetet, skolan eller kärleken så är det flera små eller stora krig som man ska ta sig igenom, eller så ger man upp. Men om man satsar och ger allt, precis allt, och det sedan går i hamn, så är man den lyckligaste i världen, man växer. Klarar man familjens problem så blir familjen starkare, klarar man arbetet så blir man självsäkrare och vågar ta för sig, klarar jag skolan med bra resultat får jag självförtroende och jag vet att jag kan förvalta kunskapen, klarar jag hindren i kärleksrelationen då växer man tillsammans och problemen blir lättare när man känner att man är två. Ja så är livet och det gäller att bestämma sig och sedan göra så gott man kan, sina val får man stå upp för och konsekvenserna får man ta ansvar för, vilket man väljer eller gör så blir man en erfarenhet rikare. Den rikedomen kan ingen ta ifrån en. Lyssna mer på hjärtat än på hjärnan, livet är inte alltid enkelt, det är okey med ett litet krig eller ett bakslag då och då, bara till att resa sig och gå vidare. Precis som om man är ute och cyklar och trillar av cykeln, man reser sig, ser om såren och kliver upp och cyklar vidare.





Kommentarer
Postat av: Carina

Bra skrivet!!

2012-03-25 @ 11:05:29
Postat av: Veronica

Så sant så!

2012-03-25 @ 13:22:33
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: annika

Du är så klok Milo..kram

2012-03-25 @ 17:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0