Matkassar ?

Att prenumerera på matkassar har blivit en stor trend, läste någonstans att det ökat med 40% sedan förra året. At använda sig av matkassen gör att man får mer tid och slipper bära hem tunga kassar om det levereras till dörren. I kassen finns recept och råvaror till hela veckans middagar, det låter enkelt och är säkert jätte bra. Inte för mig, jag vill inte bli tvingad att följa en matsedel som jag inte själv gjort. Jag vill gärna fuska ibland och ibland ska det gå undan. Jag tycker det känns som om man blir bunden med matkassen och tröttnar man inte rätt fort? Ni som har matkasse kan väl kommentera och berätta vad som är bra och mindre bra........

Kommentarer
Postat av: Annika

Har inte heller köpt matkassar. Tror inte det passar mig ,tänk om det är mat man inte gillar. Såg en kasse som innehöll musslor med skal..usch.....kram

2012-03-05 @ 19:37:50
Postat av: af Nygren

Tjena Milo



Matkasse är mycket bra. Riktigt bra omväxlande mat. Kan varmt rekomendera Mat & Ro. Där kan välja hur många kassen ska vara till och hur ofta man vill ha den. Dom kör mycket lokalproducerat också.



/ Figge

2012-03-05 @ 19:40:47
Postat av: Jeanette

Vi har haft Mat & Ro i ett år, dock varannan vecka. Varannan kör vi eget. Detta passar oss väldigt bra, varierad kost och provar sådant vi aldrig annars skulle lagat. Innan blev det lätt samma mat vecka efter vecka. Mycket handlar om tiden förstås, träningar, läxor, jobb mm tar tid o då passar detta bra.

2012-03-05 @ 22:25:55
Postat av: milo

Oj vad bra att man kan välja hur många dagar eller varannan vecka modellen....

2012-03-06 @ 18:53:14
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: carin

Har aldrig testat själv, men jag vet folk som gjort det och är nöjda. Men jag vill också fuska, ibland bara "giter" jag inte laga mat. Maken min äter alltid lagad mat mitt på dagen, själv tillhör jag inte den typen som behöver lagad mat varenda dag. Fast jag har alltid i värden till att kunna göra det. Jag gillar en macka till kvällsmat, med rostbiff/remulad/torkad lök! Men det är ju onyttigt! Och jag är onyttig!!!! Säger Carin i Åsumtorp

2012-03-06 @ 20:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0