Om du tror.

Om du tror att du inte har någonting med jordens problem att göra, då är du ett av dem. Jag blir mörkrädd när jag kommer till insikt med vad vi gör med berått mod mot vår planet jorden. Vi förstör den och förvaltar inte den som vi ska. Visst hjälper vi till med att sortera avfall i olika behållare, men hur ofta tar vi inte bilen istället för att gå eller cykla, eller samåka med varandra. Vi har stora fabriker som släpper ut mycket farliga gifter som direkt förstör vår planet.

Hur många åker inte på flygsemester för att njuta av värme? Många och jag är en av dem, men flygplan är se stor miljöbov med mycket utsläpp och sedan dumpar de bränslet innan landning. Om vi sedan tittar på allt förpacknings material, där tror jag att vi kan göra mycket, måste vissa saker ligga i pappersförpackning och sedan plast? Vad tänker du på när det gäller vår miljö?





Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag hade önskat att ekologisk mat till exempel hade varit billigare och vanligare. Även närodlad mat. Allt talar mot sej själv. Miljöbilar, sopsortering, hus, värmesystem. Allt kräver något i andra ändan vilket gör att folk inte har råd eller möjligthet att tänka på miljön.

2012-03-01 @ 21:00:51
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: milo

Du har så rätt Vickan...

2012-03-01 @ 21:08:09
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika Lundh

Hej Milo! Såg att du uppdaterat om din blogg på facebook och att du skrivit om miljö, det passar mig som handen i handsken då jag går ett miljöinriktat program. Och var bara tvungen att skriva en rad ;) Det finns mycket som hade kunnat göras bättre, mycket som man knappt vet om är ett miljöproblem, mycket som är man just nu forskar om som börjar bli ett allt större problem, framför allt kemikalier det är otroligt skrämmande vad mycket kemikalier vi använd, men vad lite vi vet om vad det gör med miljön och oss. Men för att se från det ljusa sida, det är bättre att alla gör lite, än ingenting. Ett första steg är att bli mer medveten om sin tillvaro, och vad jag som individ utifrån mina förutsättningar kan göra. Härligt inlägg :)

2012-03-01 @ 22:47:35
URL: http://yourluckk.blogspot.com
Postat av: milo

Helt rätt Ullis....

2012-03-02 @ 16:35:20
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0