Känsliga ämne....

Hur ska man ta upp ett känsligt ämne utan att det blir fel? Det är viktigt att den man pratar med inte känner sig hotad och  man måste tänka sig för hur man uttrycker sig. Det är inte alltid så lätt. Oftast är det smidigast att vara rak o ärlig. Våga ha ögonkontakt och tänk på att inte visa för mycket av kroppsspråket. Då är det mycket lättare att berömma o visa att en person blir sedd. Varför är det så svårt att lära sig ta kritik? Om kritiken är befogad är det bara att svälja och lära sig att inte upprepa så det blir mer att kritisera på. Oftast gör vi som får kritik fel, vi försvarar oss. Varför gör vi det, är det inte mänskligt att fela? Då är det ibland lika svårt att ta beröm. I min arbetsgrupp blir det oftast jag som får ta mycket ris och mycket ros. Felen är lätt att ta till sig för det kan man rätta till men berömmet har jag svårt att ta. Då delar jag oftast med mig till arbetslaget och säger att vi är ett team. Då går det att ta det, annars har jag svårt för att ta emot beröm...Hur tar ni ris och ros?

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Fast när jag berömde dig de enskilda potatislapparna tog du emot berömmet bra tycker jag. Bra gjort!

2012-05-18 @ 18:39:39
Postat av: Sara Li

Fast när jag berömde dig de enskilda potatislapparna tog du emot berömmet bra tycker jag. Bra gjort!

2012-05-18 @ 18:40:18
Postat av: Sara Li

Fast när jag berömde dig de enskilda potatislapparna tog du emot berömmet bra tycker jag. Bra gjort!

2012-05-18 @ 18:51:29
Postat av: milo

Tack Sara men jag behöver inte läsa tre stycken beröm i rad...ha,ha....Något med din mobil från stugan? Hoppas ni har det bra.......

2012-05-18 @ 23:02:23
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Så var nog haha...

2012-05-23 @ 20:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0