Alla dessa olika dagar att fira.

I helgen är det dax att fira Hallowen, hur många gör det? Det är överreklamerat o det är något nytt köpmännen vill tjäna pengar på. Visst e det mysigt med pumpor o gulnande höstlöv men allt det andra som ska säljas i butikerna hör det till? Det finns snart en dag för allting, ostkakansdag, kanelbullensdag, mor o farsdag, barnensdag, tulpanensdag, våffeldagen, potatisensdag ja listan kan bli hur lång som helst. Är det ingen mer än jag som tycker det är lite tramsigt med alla dessa dagar. Varför fira allt, fira för mig ska vara något speciellt o lite mer än vanligt, har jag fel? Jag äter våfflor när jag känner för det o jag fikar med kanelbullar, men det är inget speciellt. Vi har som tradition i landet vissa högtidsdagar som vi ska vårda och bevara allt det här andra är bara för att öka handlen i affärerna. VAd säger ni?

Kommentarer
Postat av: annika

Håller helt med dig allt för att tjäna pengar.kram

2012-11-02 @ 19:20:48
Postat av: Anonym

Då e vi två som tycker likadant,ha,ha.

2012-11-11 @ 21:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0