Historia 2012-11-11

En blondin är med i "Vem vill bli miljonär". Blondinen är framme vid sista frågan o programledaren säger:
-Nu gäller det! Du har en livlina kvar o svarar du fel får du bara 100 000 kr, är du redo?
-Visst kör på.
-Okey frågan lyder så här:Vilken av följande fåglar bygger inte sitt eget bo själv?
A-Staren
B-Svanen
C-Göken eller D-Tofsvipan?
-Kom nu ihåg att det står en miljon kronor på spel Majsan.
 
-Ja tor det är...Nej jag är inte säker, Jag får ringa min vän Bettan.
(De ringer Bettan)
-Hallå Bettan det är från vem vill bli miljonär o jag har Majsan här som behöver din hjälp att vinna en miljon kronor. Är du redo?
Bettan är redo och majsan läser upp frågan och svarsalternativen. Bettan tvekar inte en sekund utan svarar
C-göken.
-Är du helt säker?frågar Majsan.
-Hundra procent säker.
-okey, tack Bettan. Då svarar jag C-Göken säger Majsan.
-Är det ditt slutgiltiga svar?
-Ja ,jag litar på Betta-Okey Majsan nu gäller det. Du sa göken och det är rätt, du har just vunnit en miljon kronor! Grattis!
 
Senare på kvällen träffas Majsan o Bettan för att fira vinsten. Medan de smuttar på champagnen undrar Majsan hur Bettan kunde känna till att det just var göken som inte byggde sitt eget bo.
- Men det är ju skitenkelt. Alla vet väl att göken bor i en klocka.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0