Min livsfilosofi

 
 

Att leva, det gör alla på vårt jordklot. Hur vi lever, det är upp till oss själva. Vi kan leva och vi kan finnas till. Jag försöker leva o tänka på mig själv och min familj och i mån av ork o tid kommer det andra som gör livet till en dans.

Jag har några tankar om livet......

Ta vara på dagen ingen vet hur många dagar man har. Då menar jag inte att man bara ska göra alla "måsten" utan det som känns kul måste också få plats.

Våga mer än du törs. Att våga göra saker man inte har gjort innan. Om det sedan inte funkar så har man ju i alla fall försökt och provat.

Tyck aldrig synd om dig själv för länge. Ibland måste man få tycka att allt e pecka för att orka ta tag i det som tar emot. Om man då får medhåll och lite stöttning så är det snart lite bättre.

Ensam är inte stark. Jag vill dela med mig av mitt och då menar jag ros och ris. Det är lättare för mig att prata om saker och jag tänker på dem som inte vill eller inte har någon att prata med. Jag skulle spricka om inte jag fick ventilera mina tankar.

Gör det bästa av det värsta. Ibland kan det inte bli värre, utan bara bättre o bättre. Hur illa det än är finns det alltid en väg ut. Det kan ta tid att hitta vägen och ibland kommer lösningen från annat håll än mig själv.

Våga göra val, även de svåra. När man valt så kör man på, jag analyserar aldrig hur det kunde ha blivit om jag valt en väg. Det stjäl bara energi och det som är gjort är gjort o kan inte göras ogjort.

Var snäll mot dig själv. Lyssna på din kropp, våga säga nej till sådant som inte känns viktigt.

Dröm om framtiden. Om man inte hade haft drömmar skulle livet vara fattigt. Att drömmarna inte blir värklighet alla gånger för mig ingenting.

Var ärlig mot dig själv och de som betyder något för dig. Att vara rak i alla lägen är inte alltid lätt men det sliter inte på kropp o själ. Det där med att spela så att alla ska må bra funkar inte för mig. Om någon inte är rak o ärlig sorterar jag snabbt bort dem, för de ärter energi. Energin vill jag ha till annat.....

Nu till sanningen, visst e det lätt att skriva ner sina tankar om livet så här,,,, men det är inte alltid så lätt att leva efter dem. Men mår man bra av dem o de känns rätt så lever livet o du har bara ett liv...

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt Milo, det känns och märks att vi är lite släkt med varandra. Kramar.

2012-10-21 @ 14:04:53
Postat av: Anonym

Så sant...

2012-10-21 @ 18:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0