Årstider

Var årstid har sin tjusning och jag är en höstmänniska. Jag älskar när det blåser runt knutarna och helst ska det regna då och då också. Då kommer alla dessa härliga dofter fram, fuktig skogsdoft, finns det något bättre. Nej inte ens en solig stranddag har dessa dofter. Fuktiga löv som håller på att förmultas lukat så friskt o härligt, visst tänker ni hon är inte som man ska vara. Men att klä sig varmt o ta en promenad med lite fläktande vindar här på landet där skogsdoften slår i näsan är så stärkande för mig. Att sedan gå in i värmen och sätta sig framför brasan med en kopp kaffe o lite tända ljus, de är som kroppen får ny kraft. Har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0