Snuvig o hängig är lika med HÖST.

Ja fick stanna hemma från jobbet i går fredag, det gick inte en dag till. Om jag sov bort hela dagen, ja. Att man kan sova hela dagen och ändå sova hela natten är ju ett under. Var kommer allt snor ifrån, finns det flera kilo som ska ut. Har inget skinn på näsan idag, ha,ha det skulle ni utnyttjat. Vilken tur att jag är uppe idag, en förkylning kör igenom hela kroppen. Dessa nysningar är väl fantastiska, man har precis snutit ut 670 gram snor o tvättat händerna, då kommer nysningen. Det går inte att hålla emot, den flyger rakt ut o man hinner precis få upp händerna över mun o näsa. 820 gr snor till i händerna, var kommer det i från? Jag snöt ju precis ut allt som irriterade i näsan, ja tycker det är komiskt det är liksom lättare att stå ut då...

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micka Bech

Du är för rolig! Snor bildas i större mängder under en förkyldning för att slemhinnorna i näsan blir irriterade av bakterierna! Ju gulare/grönare ditt snor är, desto mer vita blodkroppar har du! Dock säger vetenskapen (om den finns?!) att människan endast upplever det som om näsan producerar explosionsartat si och sådär ett kilo mer snor vid en förkyldning men att näsan i själva verket endast producerar ca 14 g mer snor än vad som är normalt!!! (Vilket jag personligen inte alls tror på!?)
Snor finns förövrigt för att förhindra bakterier, smuts och dammpartiklar att hamna i lungorna och orsaka lunginflammationer och andra lungsjukdomar! Lite onödig fysiologi-information! Krya på dig!! Kram

2012-09-22 @ 13:07:41
Postat av: milo

Tack Micka nu vet jag, ja tror inte på 14 gr i alla fall,ha,ha. Känner mig bättre i dag.kram till er...

2012-09-22 @ 15:15:55
URL: http://www.milogottfridsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0