Historia 2013-08-17

Smålandsbonden ringer sin son i Stockholm några dagar innan jul.
- Jag vill inte förstöra Julhelgen för dig, men jag måste tala om att mamma och jag ska skiljas. 45 års olycka får räcka.
-Vad pratar du om pappa? Skriker sonen i luren.
-Vi står inte ut med varandra längre o jag orkar inte prata om det mer. Ting din syster i Kiruna o tala om det för henne.
Panikslagen ringer sonen till systern, som exploderar i telefonen:
-Aldrig i livet att de ska skiljas. Jag tar hand om det här! Hon ringer omgående pappan och säger bestämt:
-Ni ska inte skiljas! Gör ingenting förrän vi kommer! Pappan lägger på luren och vänder sig till frun o säger:
-Det är okey, de kommer hem till jul och de betalar resan själv.......................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0