Löss, skabb och loppor..............

Nu är det tid för skolor o dagisgrupper att börja klia sig, fy sjutton. Det kliar över hela kroppen bara man läser artikeln i tidningen. Det drabbar oftast barn men vem vill ha in loppor och löss i sitt hus, ingen.  Obehagligare känsla får man leta efter, kli,kli. Förr i tiden var det vanligt att folk som inte skötte sin hygien fick dessa kliande husdjur på kroppen, men idag är det inte brist på dålig hygien. Så var kommer då skiten ifrån? Någon som vet? Finns inget som gör mig så rädd som loppor och löss, kommer det in något sådant i mitt hus tror jag att jag bränner ner huset, kli, kli. Jag säger stackars er barnfamiljer som kan få hem dessa lappar om att kolla i hårbotten på barnen efter gnetter, kli, kli. Vad säger ni om dessa odjur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0