Ta vara på lyckliga ögonblick....

Ta vara på lyckliga ögonblick, livet är inte alltid lätt. Det blir heller inte alltid som man tänkt eller vill. Då är det skönt att ta vara på de goda sakerna i livet o ibland ska man nog tänka lite på vad man har o vara glad för det lilla. Försöker att stanna upp o vara i de bra stunderna för att inte fastna i det som är mindre bra. Ibland är allt lycka o ibland blir det pannkaka, lägg då lite sylt o socker på pannkakan så går det lättare. Livet kan vända på en sekund, jag kan bli ensam o svag, jag kan försvinna o lämna er, ja ingen vet. Varför då chansa på att inte ta vara på lyckliga stunder o njuta som fan. Det kanske vänder om en sekund, någon mer än jag som känner så här?

Kommentarer
Postat av: Birgitta s

Jag känner på samma sätt, hade människor kunnat glädja sig åt det lilla och glädjas åt andra människors lycka hade vi haft många fler människor som kände sig tillfreds med sin tillvaro

2013-12-15 @ 10:02:49
Postat av: milo

Ja Birgitta, glädjas o glädjas åt andra kostar ingenting. Det är gratis.

2013-12-29 @ 11:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0