Vardagsvänlighet eller folkvett?

Ursäkta mig, vart tog det lilla ordet vägen. Andvänds det idag? Kommer från affären här i byn med avkörd hälsena, tror ni den som körde på mig bad om ursäkt. NEJ. Jag räknade till 27 sen haltade jag vidare..... Det finns liknande exempel när folk ska ta sig förbi när man står i kö, då hör man "hallå", varför inte säga ursäkta mig skulle jag kunna komma förbi, är det så svårt att vara trevlig. Det verkar som om folk tror att det bara finns de själva i hela universum. Lite vänlighet skadar inte, det är gratis. Nu skärper vi oss...............

Kommentarer
Postat av: susanne

Håller med dig Milo, vi svenskar är överlag ouppfostrade i artighet. Kommer man över Sveriges gränser hör man mycket, excuse me och sorry. Vi får bättra oss helt enkelt!

2013-01-13 @ 14:52:18
Postat av: zara

Villen typ!!!

2013-01-13 @ 15:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0