Att komma igång igen...........

Att skriva blogg har inte varit så roligt på sista tiden, ja ska förklara lite här varför. Jag har inte haft ork eller lust på ett tag, det har varit så mycket annat som har tagit min energi. Vi var i full gång med planering av min 50 årsfest med stora planer om att ha en underbar kväll med släkt o vänner o kollegor, då blev min mamma sjuk i cancer i tarmarna. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv, trodde inte hon skulle klara denna grymma sjukdom. Lilla mamma har alla odds mot sig med andra svåra sjukdomar, men det gick vägen. Hon arbetar just nu sig tillbaka till sin vardag. Så någon fest ville jag inte anordna. Då var två problem lösta, mamma klarar sig o jag ska inte ha någon fest. Så till min dotter Jenny som har blivit mamma till en underbar dotter som ska heta Elly, hennes graviditet har inte varit enkel, det ena efter det andra har tillstött. Så kom då förlossningen o den blev ändå värre än värst. Men ut kom underverket o då trodde man att nu e det över. Men nej, Jenny har varit sjuk och ledsen men det börjar vända nu. Att stå bredvid sin mamma o sin dotter o inte kunna hjälpa har tagit hårt på mig. Jag vill ju så gärna göra o hjälpa. Nu när allt har vänt måste jag själv ta tag i mitt liv o se möjligheter o bli bekväm med rollen som mormor. Min 50 årsdag firades i lugn o ro med man och hund. Nu ska jag samla min närmaste släkt till helgen o fira med lite kalas för annars träffas vi aldrig känns det som. Många vänner och kollegor uppvaktade mig trots att jag inte skulle fylla år. Det uppskattas ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Milo , jag förstår dig kan jag säga. Min mamma dog för två veckor sedan i cancer, o de har varit fruktansvärt. De kommer att ta lång tid för mig att komma över. Saknar henne mycket.......Men grattis till barnbarnet , livets efter rätt. kram

2013-10-22 @ 10:03:50
Postat av: milo

Snälla Annika du bor för långt borta för en bamsekram som jag tror du behöver...Kram, kram

2013-12-29 @ 11:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0