Arbetsmyror.....

Forskning från Kansas State University har konstaterat att man ska max jobba 40 timmar. Om man arbetar fler timmar så konstaterar de att man inte lyssnar på sin kropp och inte prioriterar hälsan i samma grad som de som jobbar mindre. De säger också att arbetsmyran har sämre mental hälsa än de som jobbar mindre.
 
Här är vi olika, vi prioriterar olika. Någon tycker jobbet är viktigast, någon annan tycker att familjen och fritiden är mest värd. Någon tycker hälsan går före allt, o jag tycker att lagom är bäst. Jobb, familj, fritid och hälsa går hand i hand. Om något tar över så mår inte jag bra, jag behöver alla delar för att själv må bra. Förr skulle jag lägga lika mycket energi på många olika saker, det går ett tag sedan säger kroppen ifrån. Allt i livet ska vara måttligt då blir det bra, eller vad säger du?

Kommentarer
Postat av: Lena

Ha! Tror inte att arbetsmyran har sämre mental hälsa!

2014-02-25 @ 20:58:44
Postat av: milo

Inte vet ja....forskningen säger det. Det finns säkert undantag.

2014-02-25 @ 22:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0