Förpackaningar......grrrrrrrrrrrr

Varför ska vissa burkar vara så svåra att öppna? Varför ska vissa tuggummin förpackningar vara så jäkla svåra att öppna, de som man ska riva av översta delen och sedan försluta igen? Det finns flera saker som retar gallfeber på mig när det ska ta tre kvart för att få fram eller ut produkten. Då ska vi komma ihåg att jag är fullt frisk med ork och kraft, hur svårt måste det inte vara för äldre och handikappade? Hur klarar de av att komma i vissa förpackningar?
Inte nog med att vissa förpackningar är svåra att öppna det ligger i onödiga ytterförpackningar som e helt onödiga. Titta på tandkrämen, varför ligger vissa sorter i en pappersförpackning, finns inte någon logik i det. Har ni problem med att öppna några särskilda produkter?

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Krossade tomater i pappförpackning blir jag arg på. Det är perforering på dem men det slutar alltid med att jag får ta fram saxen. Håller med dig om tuggummipaketerna. Lypsylpaket är svåra, batteriförpackningar... You name it!

2014-02-10 @ 20:34:10
URL: http://sarali76.blogg.se
Postat av: Marita

Jag tycker att många påläggs förpackningar och paketerat kött ibland är omöjliga att öppna utan sax eller kniv.
Jag har ett tipps om det är svårt att öppna flaskor eller burkar sätt ett gummiband om korken och ibland behövs ett gummiband om flaskan eller burken också detta fungerar jättebra min sjukgymnast har lärt mig detta jag har gummiband på vreden på spisen annars kan jag inte sätta på plattorna. Sedan jag fick min stroke har jag upptäckt hur mycket svåra förpackningar det finns i vår omgivning.

2014-02-10 @ 22:09:20
Postat av: milo

Det var smart med gummiband Marita, är det för det inte ska glida? O visst kan man bli knäpp på alla svåra paket o förpackningar....

2014-02-11 @ 19:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0