DOP som blev BRÖLLOP............

Dop som blev bröllop, ja så lurade vi blev allihop. När vi fick reda på dopdagen sa vi till Jenny o Andreas att slå två flugor i en smäll med ett giftemål också. Men nej det skulle de inte de ville ha en egen dag. Vid flera tillfällen har vi kommit in på bröllop o samma svar hela tiden. Okey då la man ju det på hyllan....Men misstanken fanns, och ändå blev vi lurade. Nu efteråt finns det många tecken...............
1. Jenny gjorde vid sin förlovningsring som hon haft i ett halsband medan hon väntade Elly.
2. Vi hjälptes åt att göra tårtdekorationer i sockerpasta men fixa dem skulle hon själv göra. Det förstår ja ju nu. Det skulle ju bara vara en doptårta inte två, den ena skulle vara bröllopstårta.
3. Prästen var sen till dopet o jag frågade Andreas o Jenny om jag skulle dela ut häftet o psalmböcker, då blev de nog lite nervösa o förklarade att prästen fixade allt o jag skulle gå ut o sätta mig.
Ja spår fanns om man bara hade tänkt till lite. Men, men vad gör det, Elly blev döpt och Andreas och Jenny blev gifta. Vilken underbar dag.

Kommentarer
Postat av: Marita

Hej!
Vilken underbar överraskning det blev för alla dopgästerna.Så fina foto Jenny har på sin Facebook sida både på brudparet deras flicka.vem har sytt den fina dopklänningen?
Fin bild i kristianstadsbladet i dag på dit lilla barnbarn!
Trevlig Helg och önskar er en skön resa

2014-01-17 @ 16:52:39
Postat av: Birgitta

En underbar överraskning, kan riktigt känna glädjen du kände och övriga familjemedlemmar också förstås

2014-01-17 @ 18:08:02
Postat av: milo

Dopklänningen har min mamma sytt av sin brudklänning. Alla tre syskon o våra barn har haft samma dopklänning så den är över 50 år gammal.

Ja överraskade blev vi alla, men snart infann sej ett lyckorus o glädje som var obeskrivligt....

2014-01-18 @ 13:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0