Respekt........

 
 
Man kan inte älska alla, och det behöver man inte heller. Men att behandla alla med respekt, är något jag fick inpräntat som liten. Vid vuxen ålder har jag funderat mycket på det här med respekt för andra människor, och jag
kan inte hjälpa det men det är något som inte stämmer. Jag respekterar många människor som jag känner och inte känner, men måste man inte på något sätt förtjäna respekt? Det kan väl inte vara så att en ond männska förtjänar min respekt, tyvärr den är förbrukad. Jag kan inte respektera alla, aldrig i livet. Jag ser mer ner på människor som inte följer lagar som tar till våld mot människor o djur. Människor som ljuger, människor som mobbar o förtalar förtjänar inte heller min respekt. Visst e det mänskligt o fela men det finns en gräns där jag kan förlåta o bygga upp ny respekt men har man gått över gränsen är det kört. Vet inte om jag har rätt eller fel? O det är ju jag som själv bestämmer gränsen. Vad tycker ni om rspekt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0