Huvudvärk....handväska det hör ihop.

Axelväskor har dominerat väskmodet länge men nu börjar en trend om kortare handtag. Idag ska man bära handväskan som man såg äldre göra förr dinglandes på underarmen. Det här har fått det Engelska kiropraktikerförbundet att börja varna oss med handväskor på axlen eller på underarmen. Finns stor risk för muskelspänningar, ont i nacken, axlar och övre delen av ryggen. Det kan också trigga igång huvudvärk. Så rådet är....................se över inehållet behöver allt vara i väskan? Variera bärandet av handväskan alltså skifta från axel, till underarm o sist handen.
 
Jaha ska vi våga vara ärliga om hur våra väskor ser ut? Ja ska vara det...Jag har en resväska det började jag med när jag blev mormor, då var det bra med stor väska där det fick plats med massor....Jag har allt jag behöver i min väska kan inte vara utan något. Jag har allt från apotek till sytråd o nål, penna, cerat, kalendern, kam, lite smink, nappar, lite godis. Fråga något så har jag säker det,ha,ha..   Vad har du i din väska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0