Nyfiken i en strut............

Ja då kan vi presentera lite fakta om att vara nyfiken............Den amerikanska tidningen Huffington Post har redovisat en undersökning som visar att friska, glada människor nästan alltid har en sak gemensamt. NYFIKENHET. Det finns positiva saker med att vara nyfiken

  • de lever ofta i en bättre parrlation eftersom de är bra lyssnare o lyssnar på sin partner.
  • de lider oftast inte aqv social fobi eftersom de är så intresserade av sina medmänniskor.
  • de drabbas i mindre utstäckning av demens eftersom de under hela livet strävar efter att få veta nya saker.
Så min slutsats är att vara nyfiken i enstrut har många fördelar, eller? Vad får jag ut av att vara nyfiken? Vi har väl alla lite nyfikenhet i oss. Jag tycker nyfikenhet i normala fall ingår i empati och omtanke o det sociala samtalet, eller har jag fel? Nu blev jag nyfiken på era svar.....ha,ha

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Så klart att det är bra att vara nyfiken.slutar man att vara nyfiken då slutar man att leva.

2016-01-31 @ 15:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0