Jul underbara jul

Ja då är julen över, den bara försvann. Alla förberedelser, all förväntan, var över på ett par timmar. Varför gör man det så stort? Julklappar hör ju till julen, sen kan det diskuteras, vem som ska ha julklappar. Alla, bara barnen, bara de närmaste, kusiner o kompisar. Man måste dra gränsen någonstans, jag har låtit mina gäster vara med o bestämma. De här få underbara timmarna de är ljuvliga. God mat, förväntan på tomten, öppna paket, mer mat o massa godis o frukt. Magen repar sig inte på flera dagar.
 
Lillejulfrukost med båda mina barn o deras familjer kom o åt frukost o sen öppnade vi julklappar. Anton o hans familj firar jul med Jannices sida detta året, vi kör vartannat år. Efter lunch körde jag o mannen o Jenny Elly till svärmor som bor på ett äldreboende o fikade lite. Senare på kvällen var jag o tomtade hos en familj, det gick bra, men vad julklappar det var att dela ut...............julafton då förberedde jag o mannen lite mat o sen kom min mamma o hennes man, senare Jenny o hennes familj o strax därefter kom svärfar. Vi åt o drack så vi nästan sprack, likadnt varje år. Tomten kom o paket öppnades igen. Mer ost o kex, kaffe o kaka, gröt o saftsås, ja ni vet själva vad som ska ner i stackars magen. Att se förväntan i barnbarnens ögon är så härligt.............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0