Ordspråk

Ibland hittar jag lite att fundera över....här kommer några ordspråk som man kan fundera på.
 
  • Man bör aldrig skämmas för att erkänna att man har haft ´fel, för det betyder ju att man är klokare idag än i går.

Sen finns det ju människor som aldrig kan ha fel, o de blir fan aldrig klokare heller...........

  • Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Våga o våga, tycker i min ålder att det mest handlar om att vara bekväm. Man vet va man har o är rätt nöjd.

  • Inatt smidde jag tusen planer, men i morse gjorde jag som vanligt.

Än en gång kommer bekvämligheten fram. Tänka går ju men det är långt till handling...

  • Hellre en dålig karaktär än ingen alls.

Ja eller hur, man kan ju ändå inte vara alla till lags..

 

 

                        KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0