Rättvisst eller unik?

Lyssnar på samhället där det måste vara rättvisst för att barnen inte ska känna sig orättvisst behandlade. Visst ska man inte vara orättvis o försöka vara så rättvis som det går. Ingen gör väl orättvisor med vilje, jo det finns elaka folk som gör det. Jag har två barn o två barnbarn o jag försöker vara rättvis om det är dyrare saker som den ene får så får den andre också. Sen kommer man till allt det här småa, då tänker jag att den som inte är där har ju inte ont av den andre får detta lilla, för nästa gång e det ombytta roller.
 
Allt det stora vill jag att det i störta möjliga mån blir rättvisst, har tex en summa för födelsedag o julafton, då håller jag summan, behöver de inget så får de pengar o kan handla senare.Det finns de som köper en dyr present till ena barnbarnet o en billig till det andra, oh de e inte rättvisst. Man får se i sin pengabörs vad man har råd med, och hur mycket där är o hur många det ska räcka till, annars får alla vara utan. Så resonerar jag hur tänker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0