Relationsproblem eller?

Varför håller inte alla relationer? Är vi för olika eller för lika, eller det är bara myter vilka som passar för varandra?
I början är ju olikheterna spännande o lite utmanande att försöka utforska, närman utforskat färdigt är det bara irreterande om man e för lika eller för olika. Här gäller det att vara flexibel annars håller det inte, nu får man anpassa sig o sortera vad som är viktigast att fokusera på...............
Viktigt att man inte tar varandra för givet o växer isär. Våga visa uppskattning o var rädda om varandra. Viktigt att man ser sin partner.Här gäller det att invenstera o satsa om man vill hålla ihop. Känslorna dör aldrig, det är vi som tänker i negativa termer, måste tänka positivt o kämpa. Vilka förväntingar har vi på kärleken, hur ska jag vara o göra för att det ska inträffa. Jag kan bara förändra mig själv. Hur ska den perfekta kärleken se ut, vem bestämmer det, vem sätter gränsen här? Är det inte olika för oss alla, jo o därför är kärleken så svår.
det gäller att tillsammans hitta nya målbilder och nya projekt. Det gäller att finna trygghet, stabilitet, empati, förväntingar, förståelse, närhet, omhet, gemenskap, ja listan kan bli hur lång som helst. Oh tro nu inte att jag o min man uppfyller alla dessa fina ord. Nej några, o några glöms bort. Då gäller det att hitta dem igen. Kram

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Man måste ibland plocka fram minnen långt bak i minnesbanken för att friska upp minnet.... vad var det egentligen som jag föll för... man måste vårda sin kärlek och allt man investerar i ens förhållande gör att man håller kärleken vid liv... lite som med en hundvalp... allt man investerar de första åren ger återbetalning resten av hundägandet haha fast tvärtom... låter kanske snurrigt.
Men efter 2 kraschade förhållande så ”tror” jag att jag vet ”receptet” för ett livslångt åtagande=äktenskap . Må väl fina Milo.

2018-01-09 @ 08:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0